OvaCure er en dansk ngo, der arbejder for at igangsætte og fremme forskning inden for æggestokkræft.
Som de selv siger, er de en lille og temmelig ukendt ngo, og de blev derfor forbavsede over den massive interaktion, der var med annoncerne, så snart de blev igangsat.
Formålet med annonceringen var rekruttering af nye medlemmer, men den massive interaktion gav også et dybere kendskab til målgruppen så OvaCure kunne målrette kommunikationen og gøre budskaberne endnu skarpere.
Spørger man OvaCure om mål for fremtiden, har de fået blod på tanden.
Det handler nemlig om, at de 500 kvinder, der bliver diagnosticeret med æggestokkræft hvert år, skal kende til OvaCure, samt at de 4000 kvinder, der går rundt med sygdommen, ved, at OvaCure er en forsknings-ngo inden for æggestokkræft. ”Og vi er på vej derhen”, lyder det fra Pernille Koll.
”Det var ikke svært at træffe beslutningen om at arbejde mere direkte med medlemmer og private donorer, selvom OvaCure ikke er en patient-organisation. Undervejs viste kampagnerne imidlertid, at det var den rigtige balance, vi havde valgt, og jeg tænkte derfor, at ’nu skal vi bare mose på’”.