”Vi skal være en godkendt indsamlingsorganisation i Danmark”.
Dette ønske startede samarbejdet mellem IMS Danmark og AdResult, da fundraiser fra IMS, Claudia Pujol Rosenlund i 2019 kom til os med mislykkede bureausamarbejder bag sig og et behov for at etablere IMS som en indsamlingsorganisation med medlemmer nok til at blive godkendt af SKAT.
”Det at få nogle eksterne ombord på en rejse, vi selv var på, og nogle samarbejdspartnere, der var så dedikerede, det var helt ekstraordinært.”
Organisationen, der på daværende tidspunkt var store i udlandet men ukendt herhjemme, skulle på kun seks uger skaffe 300 medlemmer, og der var således behov for en kampagne, der hurtigt skulle øge kendskabet til IMS og gøre sagen relevant nok til at skaffe faste støtter og medlemmer.
Hos AdResult har vi en bred kundeskare af ngo’er og organisationer, som vi hjælper med kampagner, der skal rekruttere nye medlemmer og generere støttekroner, og det er de små ting, der afgør, om folk blot registrerer en kampagne eller rent faktisk hiver penge op af lommen.
Opskriften på at lykkes er derfor at være fuldstændig skarp på alle facetter af konverteringsrejsen. Det erfarede IMS, og ifølge Claudia Pujol Rosenlund var kombinationen af god kommunikation og skarp målgruppesegmentering årsagen til, at de nåede deres mål:
”Kombinationen af at udbrede kendskabet til IMS og så lykkes med at nå nogle fuldkommen andre målgrupper havde aldrig været muligt uden det her samarbejde. IMS er nu en godkendt indsamlingsorganisation på andet år, og vi har knap 1000 faste medlemmer i forhold til de 42, da jeg først kom til AdResult.”